topbar

donderdag 11 augustus 2016

Guestblog van een wel heel speciale gast!

De testers zonder blog boden we wat schrijf- en fotoruimte aan op de onze, dus Hanne mag vandaag gastbloggen bij mij. Een mijlpaal: de allereerste keer dat iemand dit stukje internet van mij overneemt. Een bijzondere mijlpaal, want Hanne is naast tester ook vriendin. Ik heet haar en haar prachtige Tulip Top met veel plezier welkom!



Alvorens mijn lovende woorden over de Tulip Top te spuien, zal ik mezelf even voorstellen. Ik ben Hanne, een 23-jarige studente uit Leuven. Het is in deze mooie studentenstad dat ik Eva leerde kennen, niet als naaitalent en enthousiaste blogger maar wel als lieve, attente kotgenote. Later pas ontdekte ik haar favoriete hobby en enthousiast las ik mee met haar naaiervaringen, al dromend om ooit even goed te kunnen naaien. Maar zoals dat gaat met dromen: de projecten in mijn hoofd waren talrijker dan de projecten die daadwerkelijk onder mijn machine uit rolden. Verder dan enkele rokjes en een toilettas geraakte ik niet. Tot Eva me na de examens met pretlichtjes aankeek: of ik misschien iets wilde naaien voor mijn metekindje? En misschien een beetje feedback wilde geven? Want dat ze een nieuw project gestart was, een eigen patroontje. Met een hele zomervakantie in het vooruitzicht en mijn voornemen om meer te naaien, was dit ideale timing. Mijn schoonzus werd intussen ook mee op sleeptouw genomen. Zij maakte de Tulip Dress voor Mira (te zien op Katriens blog), ik nam de Tulip Top voor mijn rekening.



Niet veel later kreeg ik een mailtje met een patroon en instructies. Nieuwe projectjes zijn een vrijgeleide voor nieuwe stofjes, scoorde me een leuk katoentje bij Veritas en ging aan de slag. (Nu ja, heel snel ging het niet. Deadlines zijn niet mijn sterke kant, dus ik miste er twee, maar haalde gelukkig die voor de blog wel!)



Zoals ik al vermeldde, veel naaiervaring heb ik niet. De moed zakte me dan ook even in de schoenen toen ik alle delen van de stof geknipt had. Dat zou ik nooit tot een goed einde brengen. Bovendien verscheen de ene na de andere prachtige creatie van de andere testers. Mijn beginnersvrees was echter nergens voor nodig. Stap voor stap volgde ik de handleiding en mijn Tulip Top leek met elke stap meer op de Tulip Top. Intussen volgde mijn mama mijn naaiperikelen op de voet, nog enthousiaster dan ik. Dat het toch chique is dat ze dat zo goed hebben uitgelegd. Dat het toch niet evident om een handleiding te schrijven die ook voor onervaren naaisters duidelijk was. Dat het toch straf is dat een 20-jarige al meewerkt aan zo’n patroon. En zoals dat gaat met moeders: ik kan ze geen ongelijk geven! Het hoopje stofjes werd al snel een voorpand en voor ik het wist, was ik bezig met het opnaaien van de knoopjes. Hierbij speelde ik een beetje vals en naaide ik de onderkant van de Tulip Top dicht. Kindjes van 2 jaar hebben niet het geduld voor 6 knoopjes, die willen snel gaan spelen. 




Als beginnend naaister was het topje zeker een uitdaging, maar dankzij de goede handleiding ziet het resultaat er prachtig uit!



Dit eindresultaat kunnen jullie bewonderen op de foto’s. Mijn model was niet zo geduldig en koos zelf haar schoentjes maar het geeft jullie toch een idee. Net al de eigenares van deze blog, ben ik nogal perfectionistisch. Na het afwerken zag ik dus vooral scheve naden en zijkanten die een paar millimeters verschillen. Maar bij het zien van Mira in haar nieuwe top, verdwijnen die details volledig en zie ik vooral een prachtige top. Bedankt Eva en Katrien om deel uit te mogen maken van jullie testersgroep! Het was me een eer.


Een volledig wederzijdse eer! Dankjewel Hanne, voor je feedback, je prachtige testversie én je mooie woorden! Een overzicht van de andere Tulip-bloggers van vandaag vind je bij Katrien.

10/8⎮ Lily&Woody ▲ Woohoo by Davina ▲ Bambiblauw

7 opmerkingen:

  1. Prachtig, Hanne! Misschien moet je ook een blog beginnen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi hanne! Je mag er trots op zijn. Tot binnenkort voor een bbq & kampvuur?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi gedaan, echt! En een talent voor bloggen ook :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Supermooie versie Hanne, ziet er prachtig uit!
    Wat leuk dat jullie elkaar kennen van op kot.
    Mijn twee allerliefste vriendinnen leerde ik daar ook kennen (en wel al 17 jaar geleden!). Ondertussen werden we alledrie mama maar als we samen zijn, voelen we ons terug die dartele 18-jarigen, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Knap gedaan! Je moet vaker tijd nemen voor de naaimachine!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...