topbar

vrijdag 4 maart 2016

Sister twinning

Je hebt voorstanders en je hebt tegenstanders. Moeders die hun kroost steeds bijpassend kleden of zelfs hun eigen outfit afstemmen op die van kindlief, en moeders die er dagelijks op letten dat alle gezinsleden in verschillende kleuren gekleed zijn. Ik zou mezelf tot de tussencategorie rekenen. Geen grote fan van twinning, maar zo af en toe assorti vind ik wel fijn.

Sister twinning

Je hebt dames met een schoenenverslaving of een kast vol handtassen. Geef je Zus carte blanche op shoppingtocht, dan kom je met tien truien thuis. Dat haar verjaardagscadeau een trui zou worden, stond dus snel vast. Het patroon tekende ik zelf aan de hand van de Aymara-trui die de Sint mij bracht en waar zusterlief zo nu en dan een jaloerse blik op werpt. Een simpel model: een vierkant voorpand met mouwen en boordjes, meer is dat niet. Maar comfortabel en lichtjes oversized, net waar Zus van houdt.

Sister twinning

De gestreepte sweaterstof kocht ik een hele tijd geleden over van haar, toen al met Zus in gedachten. Bij het knippen viel mij op dat ik exact de helft van de lap gebruikte. Een ideaal excuus voor een tweede exemplaar! Er bleef -zoals steeds bij deze gierige naaister- geen centimetertje streepstof meer over. Voor de heupboorden was het nipt, dus daar geen doorlopende strepen.

Sister twinning

Een simpel model, een simpele stof. Dat vroeg om wat extra vrolijkheid! De meerderheid van de Vlaamse tieners loopt rond in truien met quotes, dus letters zouden het worden. Ik koos voor ons beiden een bijpassende spreuk en knipte geduldig alle letters (ambachtelijk handwerk, jawel).

Sister twinning

"She leaves a little sparkle wherever she goes". Helemaal van toepassing op Zus, die het bijzondere talent bezit om elk gezelschap op te vrolijken. Om de "sparkle" wat extra sparkle te geven, knipte ik dat woord uit glitterflexfolie. 

Sister twinning

Voor mezelf koos ik een quote uit de videoclip die elke emotie in vrolijkheid kan ombuigen. "Never fully dressed without a smile", een wijsheid van Annie die ik zo veel mogelijk tracht toe te passen.   Met een beetje verbeelding ziet uit in de laatste twee letters van het glitterwoord een knipoogsmiley.

Sister twinning
Sister twinning

Het was absoluut geen foto-weer, die zondag waarop we bibberend in onze zomertruien naar buiten trokken, maar samen deden we de zon schijnen!

Sister twinning

Een ander kleur halsboord, een ander kleur flock. Gelijkend maar toch niet hetzelfde. Helemaal zoals wij als zusjes ook zijn. Gelijkend, verschillend maar toch prachtig samen. Wat zie ik ze graag, die kleine zus van mij. Met haar vrolijke lach en haar vele vriendinnen. Haar spontaneïteit en durf, haar lieve bezorgdheid. Hou dat maar je hele leven vast, lieve zus. Want overal waar je komt laat jij ogen glinsteren!

Sister twinning

Stof: gestreepte sweaterstof, overgekocht van haar
Patroon: zelfgetekend op basis van een Aymara-trui
Flock- en flexfolie: Hexagoon Leuven
Fotograaf: Broer

37 opmerkingen:

  1. Maar zo mooi die zussenliefde <3 Ik ben fan van de quotes, de glitters en de mooie smiles!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk! Om helemaal vrolijk van te worden :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Och hoe jij er telkens in slaagt mij te laten glimlachen op dagen die voor mij kak zijn, ik hou daar zo van! Prachtige truien, prachtig geschreven en wat een knappe dames zijn jullie! Veel hartjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor de complimenten, blij dat ik een glimlach kan teweegbrengen! Als je nog eens een kakdag hebt, laat het weten hé, dan post ik mijn volgende bericht ;-)

      Verwijderen
  4. Prachtig maar vooral die laatste foto: zusterliefde! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De kleur van de trui staat jullie super! En je mag zeker trots zijn op de "met-de-hand-geknipte" flock! Ik doe dat ook nog steeds zo en dat is toch een tikkeltje fijner om te vermelden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo tof! De nieuwe look van je blog is ook de moeite, echt knap!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Hij mist nog wat final touches, maar die zullen zo langzaamaan wel volgen :)

      Verwijderen
  7. Prachtige spreuken, heel origineel! En dat ik een fan ben van twinning, moet ik je niet meer vertellen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een vrolijke ode aan je kleine zus. Jullie zorgen allebei voor de nodige 'sparkle' in die twee toch niet helemaal dezelfde truien met leuke quotes.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik word er helemaal vrolijk van: van de mooie truien, van de vrolijke foto's, van de manier waarop jij de mensen die je lief zijn altijd zo mooi kan omschrijven...
    Maar mag ik het compleet zot vinden dat je al die letters handmatig uitknipte?! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat mag! Maar investeren in een cameo vond ik nog net iets zotter ;-)

      Verwijderen
  10. Knappe verschijningen,jij en je zus!Leuke truien,toffe teksten en knap dat je die letters met de hand uit knipte ;-) en de foto's daar straalt de zussen liefde van af ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Absoluut geen twinning fan hier, maar wat is dit leuk zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Smelt, wat een mooie blogpost, de zusterliefde, de sweaters, de quotes, de foto's ...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Die eerste foto... Zalig!
    Knap geschreven alweer; je zus zal ongetwijfeld blozen als ze dit leest!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk die foto's!!! En de truien zijn ook heel mooi :D Die knipoog had ik gezien hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heerlijke post weer, ik ben het helemaal eens met de eerdere comentaren, zo fijn vrolijk, instant glimlach en super truien!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Super! En hiphiphoera voor de zus!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh hoe fantastisch is dit! Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zo tof! Op deze manier is twinning helemaal hip, dus volledig toegestaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik doe nogal vaak onbewust aan twinning, en soms ook heel erg met opzet, want zo af en toe vind ik dat wel plezant. Zoals hier, echt geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zo'n mooi verhaaltje erbij seg! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mohow, de verhaal is even prachtig als de truien

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtige truien en prachtige zussen!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Jullie zijn gewoon twee prachtmeiden ! Wat een uitstaling !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. En zo plots, mis ik een zus. Ongelooflijk, volgens mij ben jij de enige die daarin slaagt ;)
    ♥ voor die twee vrolijke jongedames op mijn scherm - en voor de naaisels ook uiteraard, maar om de een of andere reden zijn die voor mij niet het belangrijkste.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Op de foto's lijkt het hoogzomer dankzij het hoog zussenliefdegehalte! Leuke truien met prachtige spreuken.
    Blij dat ik bij het zien van jouw foto's een herkenbaar gevoel heb als ik aan mijn zus denk.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een mooie woorden :-)! En wat een toffe truien, zoals we in Gent zeggen: vree wijs!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. You guys are too cute together! You look like such close friends! And I love the tree line in the background! How beautiful!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. supertoffe truien voor supertoffe zussen lijkt me zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Dat zijn foto's om in te kaderen, prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...