topbar

zaterdag 13 februari 2016

Boy to hug

** English version here **

Ten tijde van mijn eerste naaistapjes ontstond Vermiljoen. De eerste stoffenwebshop in Vlaanderen, de enige plaats om kleurrijke katoentjes zonder internationale verzendkosten te scoren. Mijn eerste bestelling ging met knikkende knietjes, want de functie 'online voelen' is -nog steeds- onbestaande. Ik gooi eens een suggestie op in de ingenieurskringen ;-)

Recht evenredig met de groei van mijn naaiskills groeide ook het webshopaanbod. Winkels kwamen en verdwenen weer. Heden ten dage kunnen we wel spreken van een overaanbod op de markt. Maar vind je in die markt nog ergens een gat, dan is succes niet ver weg. Er is MonDepot met stoffen uit kledingcollecties, Kersenpitje en KiwiFabrics met een groot aanbod tricot, Bambiblauw met haar eigen dierenpanelen en enkele prachtige web + gewone winkels die de 'online voel'-functie overbodig maken. (Kent u nog 'speciallekes' die ik zeker moet bezoeken? Laat maar weten!) Dat er voor zonenmama's nog zo'n gat in de Vlaamse stoffenmarkt te vinden is, dat merk ik nu Ilias de kinderprintjes ontgroeit. Voor die zonenmama's opende Jongens Toch! de virtuele deuren. Om dat te vieren mocht ik een stofje uit hun shop verwerken!

One to hug voor Warre

Uit het aanbod selecteerde ik een prachtige wol, voorbestemd voor een al even prachtig patroon. One to hug, dat is kleine Warre zeker!

One to hug voor Warre

De kleuren koos ik op basis van een sjaal die Warre's mama (aka textielontwerpster Lotte Martens) regelmatig draagt. Bij aankomst deed de stof mij wat aan Teigetje denken, dus de keuze voor oortjes lag voor de hand.

One to hug voor Warre

Verder koos ik voor de kap met deelnaden zoals Riet aanraadt voor de allerkleinsten, paspel rondomrond, en de mouwomslag voor wat extra groeimarge. Al zal dat voorlopig niet nodig zijn: vijf weken oude Warre zwemt nog in zijn maatje 58!

SuseMonaWarre

Dankzij de lijvige fotohandleiding ging het maakproces als vanzelf. Ik gaf mezelf in gedachten al een pluim, want het jasje was ruim voor de bezoekdeadline klaar. Tot ik aan de sluiting begon. Ik zal u het uitgebreide verhaal van de drukknopenmiserie besparen (korte samenvatting: tandjes die de verkeerde kant op bogen, pogingen om die kleine duivels met een mes los te maken, kapotte drukknopen en een scheur in het jasje, reparaties, nieuwe pogingen. Dit een aantal keer herhaald tot de voorziene blauwe drukknopen één voor één de vuilbak in gingen. Bezoekje aan Veritas waar uiteraard enkel nog wit voorradig was.) Gelukkig lukte het uiteindelijk wel, is er niets te zien van mijn gesukkel, en vindt zijn mama de kleurafwisseling nog tof. 

One to hug

One to hug

Ik voerde het wollen jasje met sweaterstof, zodat Warre tijdens de voorspelde winterprik ingeduffeld naar buiten kan. Iets te warm voor binnenshuis-gebruik, en dat liet hij duidelijk merken tijdens de fotoshoot. Geen glimlachjes, maar wat vind ik dit beeld prachtig. Expressieve Mona met haar bezorgde blik, die lieve handjes rond haar broer. Allebei zo puur en echt.

MonaWarre

Mijn camera en ik hadden een heerlijke ochtend bij een prachtig gezin. U ziet hieronder al een glimpje van de jurkjes die ik voor zijn grote zussen maakte. Het resultaat van die vrolijke fotosessie toon ik u woensdag, samen met een helemaal vernieuwde blog!

SuseMonaWarre

En er is nog meer leuk nieuws voor u! Met de kortingscode withlovebyeva krijgt u 10% korting in de Jongens Toch! shop. Net als ik verliefd geworden op dit wolletje? Op zoek naar vrolijke jongensstoffen? De korting is maar liefst 3 maanden geldig. Ga en koop!

Buitenstof: oranje met blauwe wol bij Jongens Toch!
Binnenstof: donkerblauwe sweaterstof bij Pauli
Paspel en drukknopen: Veritas
Patroon: One to Hug babyjasje (maat 48-86) van Mind the Whale

41 opmerkingen:

  1. Zo'n leuke foto's ! Warre is een schatje, in zijn ruime jasje ... (maar dat heel snel veranderen !)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, schoon! En superschattige foto's !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad net een klein tijgertje!
    Ik ken het drukknopen gesukkel, voor mij geen metalen meer, enkel kamsnaps.
    Ow, een vernieuwde blog op komst, dan ga ik jou expertise eens moeten inschakelen! Ben razend benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had eerst kamsnaps gekocht, maar ik durfde uiteindelijk niet uit vrees dat dat niet stevig genoeg ging zijn door die dikke stoflagen.

      Verwijderen
  4. Smelt! Wat een mooie foto's!
    En die webshop komt als geroepen, nu ik meer en meer voor Ernestje op zoek ga naar prachtige stofjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel schoon stofje Eva! ik ga ook eens stukje bestellen :) En wat een lief ventje die Warre. Die oortjes maken het jasje helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh superschattig zo'n groot jasje voor zo'n klein ventje. Daar gaan ze nog wel efkes plezier aan hebben

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat ziet er een supertof stofje uit! Ik ga meteen eens piepen bij die webshop...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik dacht ook dadelijk aan teigetje :)
    cutiepie!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. mooi stofje in een prachtig jasje! Ben benieuwd naar de creaties van woensdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoe schattig gemaakt.Hier hebben we ook een Warre in de familie ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oooh, zo mooi zeg :-) En zo benieuwd naar je nieuwe blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een pareltje! Ik neem zeker eens een kijkje in de webshop.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een schoneke! Prachtige verpakking voor de kroon op een kroost!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een prachtig jasje! Geweldige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig Eva! En jouw fotografie skills gaan hier nogal vooruit!
    Allemaal door Shoot? Want dan moet ik dat ook dringend in huis halen :P

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Shoot zette mij aan om te experimenteren met de manuele stand, en dat was al een serieuze verdienste op zich. Sindsdien zijn mijn foto's veel beter (nu nog de familie overtuigen om hetzelfde te doen als ze foto's van mij trekken ;) ), maar het is de eerste keer dat ze écht zo goed gelukt zijn.

      Verwijderen
  16. Een mooie versie in dit LMV stofje en vast en zeker lekker warm. Ik spotte het stofje enige tijd geleden in levende lijve, ging niet overstag en hield mijn braaf aan mijn winkellijstje. Mijn nieuwsgierige kant is alvast erg benieuwd naar de nieuwe blog lay-out

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh zotjes mooi!!! Ik ga toch eens kijken naar die jongensstoffen :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooie stof! Dat jasje met die oortjes is zoooo schattig! Oei, een kortingscode voor een webshop met jongensstoffen, daar gaat mijn koopstop vrees ik. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Momenteel is het aanbod nog klein, maar ik hoop op snelle groei!

      Verwijderen
  19. Toch een fantastisch patroontje eh ^^
    En je koos echt een schattig stofje wat het resultaat nog mooier maakt.
    Love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Een prachtig jasje voor een prachtig kindje :-)

    Ik kijk al uit naar je vernieuwde blog!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. O wat een schatje toch! Mooi stofje, prachtig jasje maakte je!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. ohoh waar is de tijd dat ik zelf nog zo een mini-tje had...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oh, prachtig jasje! Een overaanbod aan stoffenwinkels is er momenteel inderdaad. Ik ga zoveel mogelijk "live" tegenwoordig, die voel-functie is van onschatbare waarde!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Oh zo mooi! Dat wordt nog meer pronken met de baby!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. wat mooi eva! en ik kijk al vol spanning uit naar woensdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. wat een cuties zijn dat zeg! En wat een pràààchtig jasje!!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...