topbar

maandag 29 juni 2015

Blokbeelden - juni

Een serie die ik in december startte, en gaarne omzet in traditie: dingen waar ik blokblij van werd! De studiegerelateerde tussenstand na januari (zijnde: cijfers die "geen herexamen!" riepen) leverde mij een smartphone met fotomogelijkheid op, waar ik intussen gretig gebruik van maak. De kwaliteit is niet te vergelijken met mijn geliefde Nikon, maar goed genoeg voor het vangen van kleine snoepmomentjes! Zoals daar zijn:

Studeren in het zonnetje.
Familiefeestjes met nog meer zon, waar Broer en neefje Ilias klonken met een colafles met speciaal opschrift.  De door die laatste gewenste band tussen hun beiden in één woord.
Speciale wolkenluchten tijdens die -toegegeven- veel te talrijke blikken uit het raam.
Glimlach met een wrang randje: spelfouten verbeteren in de cursus. Een moeilijk te verbergen allergie van ondergetekende :) Twee in evenveel zinnen. De nalezer had vast een lange dag gehad.
Post met vrolijke inhoud. Die, hoewel zelf betaald, als een cadeautje aanvoelde. Merci Lies en An voor het advies, merci Eva voor de snelle levering! #forevergoldfish
Fietstochtjes langs prachtige kleine wegen. Geen betere pauze dan deze schoonheid.
De allerfijnste (en langste, dat ook) pauze bracht ik echter hier door. Een dag die zij perfect omschreef en die gerust drie keer zo lang had mogen duren. Zo veel te babbelen dat ik zelfs niet dacht aan een foto. Gelukkig losten anderen dat op! Wie goed kijkt, spot mij en Charlie tussen een overdaad aan lekkers en fijne mensen. Ik blijf het zeggen, maar dat komt omdat het meer dan waar is: merci Sharon, echt waar. Voor 3 jaar prachtpatronen en een topfeest. Voor de stoffencollectie waarvan het muntkleurige (du-uh!) pareltje ligt te wachten op een bestemming. Hoera voor Zonen09!
foto: Pieke Wieke op Instagram #fabriclaunchzonen09

Maar het allerbeste moment? Dat kwam toen alles achter de rug was. Toen de boeken dicht mochten en we het einde vierden. Kaat en ik trokken een dagje naar Brussel, voor kunst en gezelligheid in goed gezelschap.

Nu: rust en naaitijd. De batterijen en de inspiratie opladen, zodat hier spoedig weer creatieve uitspattingen verschijnen!

14 opmerkingen:

  1. Ja, ik heb je gevonden op de foto! En wat een mooie foto's zeg. Ik duim dat ook je nieuwe cijfers "geen herexamens" roepen :-)
    By the way, ik blogde daarnet een kleedje waarvoor jij een klein beetje veel de inspiratie was.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gejuich omdat juni (bijna) gedaan is! Gejuich voor die laatste zin!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke foto's en momenten! En duimen voor geen herexamens :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een prettige zalige warme gezellige maar bovenal welverdiende vakantie !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Voilà, dat is ook alweer voorbij! ;-)
    En ik beken: ik verbeterde als kind al wat mijn vriendinnetjes schreven in mijn vriendenboek! Ik had een dikke rode stift, net als mama ...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zalige periode... nostalgie! Haha, en die verbeteringe, auwch, herkenbaar ...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Volgens mij is het vandaag de dag van 'den uitslag' ... spannend ... maar ongetwijfeld wel goed, ik duim voor je mee!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tegen alle verwachtingen in (zeven weken ziek voor de blok waren niet echt bevorderlijk voor de studie-efficiëntie) alles geslaagd!

      Verwijderen
  8. Go Eva! Tijd om nog eens af te spreken; ver weg van de examenstress en dikke cursussen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Saltwater sandals! Check :)
    Spelfouten checken! Dubbel check :)

    leuke blog!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...