topbar

maandag 26 mei 2014

Twee! (de uitgestelde verjaardag en de give-away)

Mijn online alter ego blies een kleine maand geleden haar tweede kaarsje uit. In alle anonimiteit, want de studentenversie had andere prioriteiten te stellen. Maar eind mei is blok, en blok is thuis, en thuis is toch een klein beetje tijd voor foto's (vijfminutenprojecten, weet u wel).

Vierenhalf jaar naaiplezier, waarvan bijna de helft hier gedocumenteerd. Vorig jaar hoopte ik nog om intussen de titel 'helemaal thuis' achter mijn naam te mogen plakken. Enkele voorzichtige stappen in die richting: het levensecht ontmoeten van de buren en het naaien voor anderen. De berichtenfrequentie is echter iets te laag tegenwoordig om van een volledige integratie te kunnen spreken. Oorzaak van die afwezigheid is de alom gekende vrijetijdsvermindering die het kotleven met zich meebrengt. Maar van het feit dat een reductie in creativi-tijd leidt tot een daling in creativi-teit is ondergetekende het levende tegenvoorbeeld. De overdaad aan ideeën zorgde voor een stapel halfafgewerkte projecten in de naaihoek. Nog voor ik aan de final touch kon beginnen, stak een nieuw plan daar een stokje voor. Zo komt het dat achtereenvolgens een T-shirt, een Jackie, een zomerjas voor mezelf, een rokje, een valiesje en een dekbedovertrek in verschillende staten van voltooiing liggen te wachten. Ik weet dus wat doen, de komende hoopjes vijfminuten.

Om het derde blogjaar met een positieve noot in te zetten, deel ik wat van die creativiteit met u! Wat kunt u winnen? Stof! Omdat een naaister daar nooit genoeg van heeft. Omdat de groeiende stapel in mijn kast geen rekening lijkt te houden met verminderde naaitijd. En omdat ik u graag zie.

Een patchworklap bijt de spits af. Ooit onderdeel van een zolder vol schatten en volgens mij rechtstreeks uit de jaren '70. Het wasvoorschrift (handwas, geen strijkijzer) en het printje doen alvast iets in die richting vermoeden.
Pakketje 2 bestaat uit evenveel onderdelen. Twee halve metertjes in blauwtinten, voor wie graag kinderspul of ander kleins vanonder de machine tovert.
De derde blijf ik een schoontje vinden. Maar schoonheid en werkloosheid zijn een spijtige combinatie, hopelijk vindt dit bloemenveld bij u een beter onderkomen!

Gekozen? Laat een reactie, schrijf iets liefs, deel, zo u wil. Op vrijdag 6 juni, na mijn eerste examen, trek ik hopelijk uw naam uit het potje!
Dan wens ik u veel succes, en mezelf nog vele jaren!

86 opmerkingen:

  1. Ontzettend leuke give away. En dat je druk bent klinkt bekend. Jij woont ook nog eens uit huis natuurlijk! Ik doe graag mee voor pakketje drie! :-) Nu duimen!
    Liefs, Anne-Co

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke give away! Ik doe graag mee voor pakketje drie.
    Proficiat met je blogverjaardag en heel veel succes met de examens!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van harte met je jarige blog! Stofjes zijn hier altijd welkom dus ik doe mee voor stofje 3. Bloemetjes doen het hief goed. Succes met de examens!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Proficiat met je 2 jaar! Dat er nog vele mogen volgen. Ik doe mee voor pakketje twee!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Juij, feest! Daar móet je gewoon even tijd voor maken tijdens je pauzes. Ik doe graag mee voor nummer twee, ik zie in dat rechtse stofje al een overtrek voor een lamp in het nieuwe huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hieperdepieperdepiep Hoera met je blogverjaardag !!!! En wat een toffe give away, ik wil graag meedoen voor nr3, zo'n leuke bloemekes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hiep hiep hoera voor je blogverjaardag.
    Ik wens je heel veel succes met je examens!
    Graag waag ik een kansje voor de prachtige bloemetjesstof.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gefeliciteerd! Blij dat je er nog eens bent! ;-) En te weinig tijd is een probleem dat we allemaal kennen hoor ...
    Ik doe dolgraag mee voor nummertje drie!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Proficiat! Hopelijk nog vele mooie creatieve jaren erbij! Ik doe graag mee voor het laatste pakketje.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Superleuke give away !! ik doe graag mee voor pakketje 2, lijkt me super om te winnen

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Awel ik lees hier graag mee! t lijkt mij een eeuwigheid dat ik zel f nog blokperiodes had, maar ik wens u dat dat allemaal van een bijna leien dakje gaat...
    Wat uwe give away betreft: ik doe graag mee, maar nu hebt ge mij doen twijfelen tussen Stofjes 2 of stofje 3.... Ik ga toch maar voor stofje 3 denk ik!
    Groetjes
    Maren (hoemmelke.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Succes tijdens de blok! Ik doe graag mee voor pakketje 2
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Vreemd dat dat eerste stofje zo weinig gewild is, ik word namelijk meteen aangetrokken door de nostalgie van dat stofje. Ik waag dus graag mijn kans. En oh, veel succes met je examens. We zitten namelijk in hetzelfde schuitje :(.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hip hip hoera! En veel succes met de examens! Ik ben bijna vd examens verlost en wil dan aan een nieuw projectje beginnen: 'luiertas'! Die stof met bloemetjes lijkt me wel wat (nummer 3 dus). Ik hoop op een geluksdag voor het eerste baby'tje hier! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Succes met je examens! Ik doe graag mee voor stofje nummer 1.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Veel succes met de examens!
    Ik doe graag mee voor pakketje twee :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hieperdepiep voor de blog! En succes met je examens. Binnenkort kunnen we daar vast ook om juichen!
    Ik doe mee voor stofje 3.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Succes met al het schoolwerk......
    Ik die graag mee voor pakketje twee!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Proficiat, ik lees steeds graag mee! Graag zou ik het derde stofje winnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. proficiat met je blogverjaardag! Graag doe ik mee voor pakketje 3. Succes met je examens!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mag je trots op zijn! Ik doe erg graag mee voor nummer twee!
    Liefs, en dat die blok maar snel voorbij is!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. proficiat met de verjaardag van je blog. Steeds fijn om te lezen.
    Succes in de blok
    ik doe graag mee voor pakketje 1

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Proficiat en nog vele jaren erbij! Mijn voorkeur gaat naar pakketje 3.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. als je evenveel succes oogst op je examens als met je blog, dan zal het zeker lukken! Voor de give-away ga ik voor pakketje 2!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Veel succes in de blok! Ik duim alvast voor je.
    Ik doe graag mee voor het stoffenpakketje 2!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Proficiat met je blogverjaardag en succes met je examens!
    Ik doe graag mee voor pakje 2 (heb net een rokje af met de bruin/groene versie van de blauwe bloemetjes)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. bravo ! Ik vind nummer 2 het mooiste pakketje, maar ik zit niet zo met klein grut dus ga ik voor het ook erg mooie pakje nummer 3 ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Helemaal verliefd op nr. 3, hier 4 dametjes in huis en zie hier wel een origineel herfstig rokje in! Succes alvast met de examens!
    Gr. Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Altijd blij als jij een berichtje schrijft, vlotte pen, ik hou er van!
    En natuurlijk ook van je 'creativiteit'.
    Ik doe mee voor stofje 3, kan hier nog voor 3 meiden in huis (als ik mezelf daar ook nog mag bijrekenen!)
    Succes met je examens!!!
    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Zo'n moeilijke keuze, alle stofjes zijn mooi :-) Maaarrrr als ik echt moet kiezen.... dan is het pakketje nummer twee! Het blauwe bloemenstofje geeft de doorslag. Succes met de nog aankomende examens en proficiat voor diegene die zo'n wonder pakket wint!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Moeilijk, moeilijk, moeilijk, ondanks dat er hier ook zo'n berg stof ligt te wachten op tijd, kan ik niet weerstaan om mee te doen. Pakje drie voor mij graag. Nog veel studieplezier, en nog betere examens toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hieperdepiep voor jouw alter ego! En ondanks de lagere blogfrequentie wordt ieder stukje van jou hier gretig gelezen hoor. Ondanks de uitpuilende stoffenkamer kan ik niet weerstaan aan stofje nummer 3, misschien laat je me dan toch best niet winnen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Proficiat met je 2de verjaardag! Ik doe graag mee voor pakketje 3. Succes nog met de examens.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Proficiat! Hier ook volop aan het blokken (en tijdens de pauze de leukste blogjes aan het lezen). Ik doe graag mee voor dat mooie bloemenveld (nr. 3). Zou hier met veel plezier omgetoverd worden tot een kleedje of iets anders! Zou een leuk verjaardagscadeautjes zijn, morgen word ik 20 (jammer genoeg in de blok)!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Proficiat ... Ik doe mee voor pakket twee

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Jammer dat je niet veel tijd meer hebt om te naaien, maar de zomer komt eraan... Ik wil mij in tussentijd wel ontfermen over dat bloemenveld ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Proficiat!!! Ik doe graag mee. Zowel met pakketje 2 als pakketje 3 zou je mij veel plezier kunnen doen.
    Veel succes met je examens!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Proficiat met je blogverjaardag!
    Toch af en toe eens proberen te ontspannen en je creativiteit de vrij loop te laten gaan hé ;-)
    Ik waag mijn kans voor nr 3, een heel schoontje!
    Groetjes Frullemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Proficiat en veel succes met je examen!
    Moeilijk kiezend, ga ik voor 2...
    Linkje komt er aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Veel succes met je komende examens!
    Ik doe graag mee voor pakketje 1. Zo'n echt retrostofje, daar word ik instant vrolijk van.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Proficiat met je blogverjaardag! En veel succes met je examens. Stofje 3 is de max!!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Gefeliciteerd met je blogverjaardag! Ik kom hier steeds heel graag lezen en inspiratie opdoen. Ongelooflijk wat jij allemaal vanonder je machientjes vandaan weet te toveren. Succes met je examens! En als het geluk even aan mijn kant wil staan ... graag stofje drie.

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Proficiat met je blogverjaardag!
    Het is altijd leuk om hier te komen lezen en inspiratie op te doen.
    Alvast heel veel succes met je examens!
    Ik doe graag mee voor pakketje 2...

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Gelukkige digitale versie-verjaardag :-)
    Ik doe graag mee voor het tweede pakketje. Zo lollige stofkes!
    Veel succes met de examens.

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Gelukkige verjaardag aan je alter-ego! Ik doe mee voor 3!

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Proficiat met je blogverjaardag!
    Succes met je examens!
    En succes voor mezelf, om pakketje 1 te winnen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Ik heb je gemist Eva! Altijd zo leuk om jou te lezen!!! En doe mij maar pakketje 1, patchwork staat op mijn programma, het zou al een goede start zijn :-) Succes met de 5minuutjes!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Gelukkige verjaardag, naamgenoot! Altijd fijn om hier op bezoek te komen, en ik schrik even dat dat nog maar twee jaar is dat ik dat doe. Dan zijn we bijna even oud :-) Ik hoop op stof drie, al mijn vingers zijn bij deze gekruist!

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Happy birthday to you... succes met de blok! Wij doen mee voor nummertje 2 :)

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Ooh leuk! Ik doe graag mee voor stofje 3! Proficiat trouwens met je tweede blogverjaardag :-) En ook heel veel succes met de blok en vooral de examens! Ik herinner me die tijd nog best levendig, haatte het blokken en examens, maar tegelijk vond ik altijd dat die periode wel iets speciaals had, dat sfeertje en zo :-) Toitoitoi!
    Groetjes van een even anonieme Barbara ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Ik kijk alvast uit naar je volgende vijf minuten project want dat vijf minuten kleed van de vorige blokperiode was gewoonweg prachtig.
    En ik doe graag mee voor pakketje nummer drie.

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Stofje één.
    Omdat we naar alle waarschijnlijkheid leeftijdsgenoten zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Alles geven Eva, deze blokperiode, en daarna genieten van een welverdiende vakantie met veel vrije tijd om te naaien en om ook eens lekker niks te doen.
    Ik doe mee voor stofje 3.

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Ik lees zo graag mee hier... Dus laat dat nieuws maar komen!
    Ik doe graag mee aan je give-away, want bloemenstofjes zijn altijd op mijn lijf geschreven :-) Stofje 3 dus graag... Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Proficiat met de 2de verjaardag! Ik doe graag mee voor stofje 3.
    Veel succes met de examens!

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Gelukkige blogverjaardag! Ik ga voor stofje 3!

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Bewonderenswaardig dat je als student nog tijd vindt om te naaien én er nog over te bloggen! Wel blijven doen want ik vind hier veel ideetjes :-)
    Ik doe ook graag mee voor pakket 2!

    BeantwoordenVerwijderen
  58. SUPERGEFELICITEERD met je 2e blogverjaardag...plak daar gerust nog 50 jaren achteraan!
    In stofje 1 zie ik wel een projectje....:)

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Hoera, een dikke proficiat met je blogverjaardag! Ik doe graag mee voor pakketje 3, en wens je heel veel succes met je examens! Doe dat goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Proficiat alter ego! Ik vind het ongelooflijk plezant om hier mee te lezen, dus doe maar vrolijk verder... (Ik kan niet geloven dat ik dit zeg:) Voor de stofjes ga ik passen, ik moet hier eerst nog een en ander wegwerken maar ik duim voor een vlotte tijdsbesteding de komende weken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Aangezien ik hier zelf een veel te grote voorraad stof heb (verwondert het je ?) pas ik voor de give away, maar een dikke proficiat met je blogverjaardag en bovenal heel veel succes met de examens straks ! Blok ze en geniet stuk voor stuk van de 5 minuutjes pauze ....

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Proficiat, twee jaar al. Mijn voorkeur gaat naar pakketje 2. Veel studiesucces!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  63. Dikke proficiat met uw alter-ego verjaardag en veel bloksterkte en nie te veel examenstress, ma ook niet te weinig :)
    ik ga voor nummertje drie !

    BeantwoordenVerwijderen
  64. Gefeliciteerd! Ik vind nr 2 zo schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Proficiat! Super gefeliciteerd! Ik hoop dat ik het ook zolang als jou kan volhouden! En ooit zo creatief en handig ga worden! Heel veel succes met je examens!!! Ik vind zowel 2 als 3 mooi. De een voor kindjes de andere voor mezelf… Doe zo verder!!

    BeantwoordenVerwijderen
  66. Veel succes met je examens! En dikke proficiat met je blog verjaardag!
    Bij mij is het liefde op het eerste gezicht bij het eerste stofje! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  67. Een dikke proficiat met je tweede blogverjaardag. Met het bloemenveld (nr 3) weet ik wel raad. Dat is dus zeker welkom.
    Succes met de examens! En ik wens je vele fijne vijfminutennaaitijdjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  68. Proficiat met je blogverjaardag! Stofje 3 vind ik helemaal geweldig, daar kan ik wel iets moois mee! Veel succes met de blok en de examens.
    Groeten,
    juf Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  69. Zelf zou ik kiezen voor het bloemenveld stofje 3, maar aangezien jongste dochter nog steeds dol is op pimpampoentjes, weet ik het nou niet goed meer. Beslis jij maar in welk potje mijn naam terecht komt. het zijn sowieso leuke stofjes :)
    En wat de examens betreft, een maand flink zweten en zuchten en zwoegen op al die leerstof, en dan (hopelijk) als beloning twee maanden helemaal los kunnen gaan aan de naaimachine. Als dat geen stimulans zou zijn om de pannen van het dak te blokken ;)
    'n vrolijk groetje,
    sneksniltje

    BeantwoordenVerwijderen
  70. Hey! ik ben helemaal dol op nummer 2! Daar kan ik vast iets mooi mee maken voor mijn kleine Lode! Alvast veel succes met de examens, ik vond school heel leuk alleen die blok was er teveel aan ;-)
    Groetjes
    veronkiedw.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  71. Proficiat met je tweejarig blogbestaan. Succes met je examens en ook heel veel 5-minuten-creativi-tijd gewenst!
    Mij kan je blij maken met stofje nr 3, ik vind dat ook een schoontje!

    BeantwoordenVerwijderen
  72. gelukkige verjaardag en waaaauw voor stofje 3
    een jurkje voor mijn dochter en een sjaal voor mijn eigen zou ik daaruit maken
    en dan rest mij nu nog iets liefs te schrijven
    iets liefs, iets liefs, iets liefs, iets liefs ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  73. wat een leuke lapjes!
    daarvoor blaas ik graag t stof van mn machien!
    groetjes marian

    BeantwoordenVerwijderen
  74. succes met je examens! Ik hou enorm van je blog!
    Ik doe dan ook graag mee met de wedstrijd! Als ik mag kiezen: nummer 2!
    en nu duimen maar voor mezelf :-)))
    (en ook voor jouw examens)

    BeantwoordenVerwijderen
  75. Proficiat! Frequentie van de berichten is niet het belangrijkst, af en toe een leuk berichtje is meer dan genoeg ;) Pakketje 2 kan mij het meest bekoren, vandaar waag ik mijn kansje...

    BeantwoordenVerwijderen
  76. Gelukkige blogverjaardag en heel veel succes met je examens! Stofje 1 vind ik prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  77. Van harte met je blogverjaardag! Leuk idee om het om te draaien en op je verjaardag cadeautjes weg te geven ;). Ik ga voor het erg gewilde pakketje 3: daar zie ik heel wat leuke naaiprojectjes in!
    Groetjes, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  78. Proficiat met je ver-blog-dag en ook al proficiat omdat je tussen het studeren door zelfs maar vijf minuten tijd hebt om af en toe te naaien! Ik doe graag mee voor pakketje twee, voor het kleine bundeltje in mijn buik :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  79. Gefeliciteerd!
    Ik doe graag mee voor pakketje twee.

    BeantwoordenVerwijderen
  80. Proficiat! Wat een leuke blog! En ik wil graag meedoen voor nr 3 :) Op nog vele leuk blogjaren :) En natuurlijk op goede examens!

    BeantwoordenVerwijderen
  81. Hiphiphoera! Nog flink studeren en dan een lange vakantie als beloning!
    Ik doe ook graag mee... voor nummer 2!

    BeantwoordenVerwijderen
  82. Tof dat je toch even tijd maakt om een give away te doen.Ik kies voor nr 3,zo als je zei een naaister kan nooit genoeg stof hebben,hé!Succes met de examens.

    BeantwoordenVerwijderen
  83. Mevrouwtje Theelepel4 juni 2014 om 20:53

    Proficiat met je blogverjaardag. Ik heb wel interesse in nummer 3.

    BeantwoordenVerwijderen
  84. Proficiat & veel succes met je examens! Ik doe graag mee voor nummer 2...

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...